חמישה חוקרים פרטיים בעקבות נתניהו: פרטים חדשים על פרשת הריגול הפוליטי

הליך פלילי חושף תיעוד יוצא דופן של הצד האפל של מערכות הבחירות בישראל: חומרי חקירה שביצעה המשטרה חושפים כיצד, בהוראת מפלגת "קדימה" ומנהל הקמפיין שלה אייל ארד, נשכרו לא פחות מ-5 חוקרים פרטיים כדי לאסוף מידע על יו"ר הליכוד ורעייתו – מבלי שהשב"כ יבחין. ארד בתגובה: "שקר, לא מכיר את החוקר". צפו בכתבה המלאה

מעט מאוד הזדמנויות נקרות בפנינו לצלול אל הצד האפל של מערכות הבחירות. אחת כזו מתרחשת בימים אלה, בהליך פלילי שמתנהל בתל אביב. העדויות שם חושפות כיצד בבחירות 2009, בין ציפי לבני ובנימין נתניהו, שכרו אנשי לבני חוקרים פרטיים על מועמד הליכוד לראשות הממשלה – וגם על רעייתו. הפרשה פורסמו בתחקיר של חדשות 2 ב-2012, והוכחשו נמרצות על ידי קדימה ואיל ארד, אך כעת נחשפים כל הפרטים ומתברר.

"זו הייתה תקופת בחירות אבל אני יכול להגיד שבאופן עקרוני היה מעקב, מבחינתי הלקוח הוא 'קדימה'", כך אמר החוקר הפרטי רפי חאמי בתחקיר שפרסמנו לפני חמש שנים. בחקירתו במשטרה שפרטיה נחשפים אמש (ראשון), הוא היה נדיב הרבה יותר במידע על גיוסו בתשלום ל'קדימה'. "אני זוכר מפגש אחד ודאי בבית מפלגת קדימה ברחוב גיסין בפתח תקווה, אם אני לא טועה בחדר של ציפי לבני".

גם מנכ"ל המפלגה דאז משה שחורי אישר את הדברים השבוע בעדות בבית משפט: "הייתה פגישה בין החוקר לבין האנשים של ציפי שבה סוכם על המעקבים (אחר נתניהו)".

לא גורמים זוטרים עמדו מאחורי העיקוב:

חאמי: "אייל ארד (מנהל הקמפיין של לבני במערכת הבחירות) פנה אליי בקשר לעבודה של תצפית במלון קראון פלאזה בתל אביב, בו שהה ביבי נתניהו. בהמשך נפגשתי עם ארד, שתי פגישות. האחת במטה הבחירות של המפלגה בתל אביב והשנייה בבית קפה בסמוך לרחוב ארלוזורוב. ארד פירט בפניי כאמור את דרישת העבודה הנ"ל ודיבר איתי גם על המחיר. דיברנו על שבוע עבודה, ההערכה שלי הייתה סך של 70-80 אלף שקלים, משהו כמו 10,000 שקלים ליום עבודה".
חוקר: "מדבריך עולה שאייל ארד הוא זה שמסר לך את מתווה העבודה ומפלגת קדימה שילמה את התשלום?".
חאמי: "כן, אייל ארד הוצג כיועץ ומי שמנהל את מסע הבחירות. אני רוצה לציין שמי שטיפל ואמר מה צריך לעשות בפעולת התצפית הוא איל ארד".

הפרקליטות השחירה פרטים רבים מהעדות, אבל לנו נודע מה יש שם. מסתבר שזה היה מעקב בהיקף גדול. חאמי צירף אליו עוד ארבעה חוקרים שמתחזים לזוגות שיושבים בלובי ומתעדים בסתר את בני הזוג נתניהו. לפי העדות, מטרת המעקב הייתה הקלטה ותיעוד של פגישות נתניהו ורעייתו עם שני אנשי עסקים מוכרים: האחד מיליארדר והשני עוד היה אז מקורב לזוג ומאז חצה את הקווים, כל זאת כדי להשיג מידע מביך על מועמד הליכוד לראשות הממשלה.

"ביום 25.12.08 התמקמתי יחד עם עובדים שלי במלון קראון פלאז'ה בלובי המלון", סיפר חאמי. "במהלך היום ביצענו שעות תצפית ארוכות. לעיתים יצאנו לתצפית בנקודות סמוכות. למיטב זכרוני דיווחתי לאיל ארד". החוקרים חזרו הביתה עם תיעוד של פגישות ושיחות של נתניהו עם אנשי העסקים, ומדובבים שיחה של שרה על ידי אחד החוקרים.

האירוע הזה חמור לא רק מבחינה ציבורית אלא גם אבטחתית: נתניהו הוא אישיות מאובטחת על-ידי השב"כ כיושב ראש האופוזיציה, ובכל זאת איש לא שם לב לגורמים שקרבים אל נתניהו עד כדי מרחק הקלטה. אולם ביום למחרת נקטע המעקב: מבצע "עופרת יצוקה" פורץ ונתניהו נוטש את קראון פלאזה לטובת סיורים בדרום המותקף.

אחרי הבחירות מגיע ל'קדימה' החשבון. "הפעילות נערכה על ידי שלושה חוקרים מהשעה 10:00 עד 22:00, לפי 165 דולר לשעה". בתחקיר ששודר בעבר פרסמנו שבאורח פלא התשלום הוצג למבקר המדינה כ"הוצאות רכב" ולא כמהותו האמיתית: מעקב אחר יריב פוליטי. שמונה שנים אחרי – האמת יוצאת לאור.

איל ארד מסר בתגובה: "איני מכיר אדם בשם רפי חמי, מעולם לא הזמנתי ממנו עבודה, ומעולם לא הזמנתי או הפעלתי או הייתי קשור, לחוקר פרטי במהלך מערכת בחירות, לא ב-2009 ולא בשום מערכת בחירות אחרת, ולא דיווחתי או קיבלתי מידע מחוקר פרטי. כל מי שקושר אותי לכך עושה מעשה בועז הרפז, כלומר משקר ונתלה בשמי כדי לחפות על מעשיו הנלוזים".

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי