תחקיר: בשליחות קדימה – חוקר פרטי על הזוג נתניהו

קדימה הפעילה חוקר פרטי נגד הליכוד במהלך הבחירות האחרונות. תחקיר חדשות 2 מגלה שהחוקר ניסה למצוא מידע נגד הליכוד. יותר מכך: לפי עדות מפורטת, שאושרה גם בפוליגרף, בידי החוקר היה סרט ובו מצולמים בני הזוג נתניהו. בקדימה מכחישים את הטענות

פני כחודש הטיל גזבר קדימה לשעבר פצצה. בריאיון לערוץ הראשון אמר האיש, איציק חדד, כי מפלגת האופוזיציה הפעילה חוקר פרטי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מערכת הבחירות האחרונה. בקדימה טענו אז שלבני לא ביקשה ולא קיבלה חומרים הקשורים לנתניהו ממשרדי חקירות.

במערכת הבחירות האחרונה שכרה קדימה את שירותי משרד "חר"ש חקירות". בדצמבר 2008, לפני מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה – כשקדימה נאבקה בליכוד על כל קול, שלח מנכ"ל מפלגתה של לבני, משה שחורי, מייל לעוזרת שלו בזו הלשון: "ליאת נא לקבוע דחוף פגישה עם חרש חקירות שהיה אצלי, שחורי".

החוקר הפרטי רפי חאמי, שפעל בשליחות קדימה באותם הימים, אמר לחדשות 2: "אני יכול להגיד שבאופן עקרוני היה מעקב בתקופת הבחירות. זה היה קצת לפני 'עופרת יצוקה'".

קדימה שילמה לחוקר 12,908 שקלים

ימים ספורים אחרי המייל שהוזכר, מיהר מנכ"ל קדימה שחורי להסדיר את התשלומים לחאמי עבור עבודות החקירה שהוא נדרש לבצע. העוזרת שלו כתבה את המייל הבא: "בהמשך לסיכום בין איציק ושחורי מהבוקר, מבקש להסדיר חוזה עבודה בין רפי חאמי למפלגת קדימה החל מהיום, בהתאם להצעה שהועברה לאיציק היום על ידי המנכ"ל".

למרות תוכן הדברים, הדגיש חאמי בשיחה עמו: "אני לא יודע מה הייתה הכוונה הסופית של הלקוח. מן הסתם זו הייתה תקופת בחירות, אבל אני יכול להגיד שבאופן עקרוני היה מעקב. מבחינתי הלקוח הוא קדימה. לא משנה אם הזמין את החקירה המנכ"ל, הגזבר או כל גורם אחר – הוא הזמין אותה בשם קדימה".

ביום האחרון של 2008 יצאה הזמנת העבודה שהוגדרה "איסוף מידע". תמורתה שילמה קדימה סכום של 12,908 שקלים. בהנחה שהתשלום עבור שעת עבודה של חוקר פרטי עומד על 250 שקלים, מדובר בסכום המכסה 50 שעות עבודה.

בקדימה הכחישו בתוקף שהחוקר שפעל בשירות המפלגה ביצע מעקב אחר נתניהו וטענו כי הוא נשלח "לתחקר אדם שאינו חבר במערכת הפוליטית כדי לבדוק טענות שלפיהם הוא היה קשור לעבירה על חוק מימון המפלגות מצד הליכוד".

סתירות בגרסה שהציגה קדימה

מדובר בנהג מונית שלפי טענה שמעולם לא הוכחה, סיפק שירותים לבנימין נתניהו ורעייתו וקיבל בתמורה כסף מהליכוד. אותה עבודה התבצעה, לטענת גורמים בקדימה, ב-8.2 באותה השנה, ואילו משימה אחרת נגעה לחשד לציתותים במפלגה ובוצעה אחרי הבחירות.

בקדימה גם התעקשו כי מנכ"ל המפלגה שחורי נפגש עם החוקר הפרטי רק אחרי מערכת הבחירות. מגירסה זו עולות כמה תהיות: לפי דברי החוקר והמסמכים, הרי שהעבודה התבצעה לפני "עופרת יצוקה". עניין נוסף הוא העובדה שהחוקר הדגיש שנשלח לבצע עבודת מעקב, בעוד שבקדימה טענו שהתבקש לערוך תשאול ובדיקת ציתותים.

פרט בעייתי נוסף הוא שלפי המסמכים, יצר מנכ"ל קדימה קשר עם החוקר הפרטי הרבה לפני הבחירות – ולא כפי שטען שחורי. בשל כל אלה ממשיך לרחף סימן שאלה גדול מעל ההנחה שייתכן שהתרחש מעקב נוסף אחר בנימין נתניהו – שבקדימה מכחישים בתוקף.

מ', מכר קרוב של החוקר הפרטי חאמי, אינו קשור לקדימה. הוא סיפר כי לפני שלוש שנים, בארוחת צהריים משותפת, הראה לו חאמי במכשיר הטלפון הסלולרי שלו את התוצרים של המעקב שביצע. "אני ראיתי סרט ממלון אחר, בהרצליה", הוא סיפר – והתכוון למלון דניאל.

"אני שמעתי את שרה עם שומר הראש. ראיתי את הסרט בעיניים שלי. הוא צולם בגובה השולחן כששרה עמדה לידו מרוב שזה היה קרוב", המשיך האיש לתאר – והדגיש כי חאמי הבהיר לו כי פעל בשירות קדימה.

חברת החדשות של ערוץ 2 ביקשה לאמת את גרסתו של האיש בבדיקת פוליגרף שערך המומחה בנימין עוזרי. הממצאים שעלו ממנה קבעו באופן חד-משמעי כי אמר דברי אמת.

בקדימה מסרו בתגובה על הטענות: "עד לפרסום דברי מנכ"ל המפלגה שפוטר על ידינו עקב חשדות לפלילים, לא הובא לפתחה של קדימה עניין שכזה. יתרה מכך, חשוב שיודגש כי במהלך מערכת הבחירות הוחלט שהקמפיין לא יעסוק בענייניו הפרטיים של מר נתניהו, וכך היה".

רפי חאמי ו"חר"ש חקירות" הגיבו על הכתבה ומסרו: "חר"ש חקירות קיבלה פניות ממספר מפלגות לביצוע עבודות שונות טרם הבחירות, ואינה מכחישה או מודה בביצוע עבודה זו או אחרת, הדבר נוגד את כללי האתיקה המקצועית ואת מדיניות החברה.  חר"ש חקירות מעולם לא נדרשה על ידי מי מלקוחותיה ולא ביצעה עבודות הנוגדות את החוק".

חודש לאחר פרסום התחקיר זומנו המעורבים לחקירה במשטרה, ביחידת להב 433. החקירה ארכה שנה וחצי ובסיומה הוחלט שלא להעמיד לדין את המעורבים

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי