נתניהו בראיון לחדשות 2: "אולמרט ולפיד אחראים למחירי הדיור" (עם יונית לוי)

בריאיון מיוחד לחדשות 2 מתנער ראש הממשלה מאחריות למשבר הדיור ("ממשלת אולמרט קיבלה החלטה שערורייתית, מינוי לפיד לאוצר נכפה עלינו"), אומר שלא הבטיח לבנט את תיק הביטחון ("אין שום הסכם") ומצהיר כי אם ייבחר פעם נוספת לראשות הממשלה אין בכוונתו להעלות מסים

יממה לאחר השקת הקמפיין של הליכוד ו-70 יום לפני הבחירות, מגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לריאיון מיוחד לחדשות 2. במהלך הריאיון מטיל נתניהו את האחריות למשבר על קודמו בתפקיד, מותח ביקורת חריפה על השר המפוטר לפיד וקורא לקידום יוזמתו לשינוי שיטת הממשל.

"למה מחירי הדירות התחילו לעלות? כי ממשלת אולמרט קיבלה החלטה שערורייתית להפסיק בנייה ותכנון באזור המרכז", אומר נתניהו. "התחלנו לטפל בזה לפני שנתיים אבל הטיפול נעצר כי קיבלנו מפלגת אווירה שהייתה גדולה מהמפלגה שלנו. לפיד עצר את ההחלטה לפנות את בסיסי צה"ל מאזורי הביקוש והייתי צריך לפטר אותו ולקבל את ההחלטה להמשיך".

גודלה של מפלגת יש עתיד בבחירות האחרונות הוא הוכחה ניצחת לטעמו של נתניהו לצורך לשנות את שיטת הממשל ולהעדיף בבחירות הקרובות הצבעה לאחת משתי המפלגות הגדולות. "אני חושב שהמינוי שלו נכפה עלינו במידה רבה", הוא אומר, "והדבר הנכון לעשות זה לתת כוח למפלגת השלטון".

עם זאת, ראש הממשלה מדגיש כי אינו פוסל ישיבה של לפיד ומפלגת יש עתיד בממשלה עתידית שיקים. "אני לא פוסל ולא מחרים, אבל לא חושב שהוא יהיה שוב שר אוצר, אם הציבור יעשה מה שאני חושב שהוא צריך לעשות בבחירות האלה", אומר נתניהו. את טענות לפיד לפיו הוא נהנתן ומושחת נתניהו מבטל על הסף: "אני חושב שזה פשוט נחות, זה לא רציני".

"אין לי הסכם עם בנט"

את הדיווחים לפיהם הבטיח ליושב-ראש הבית היהודי את תיק הביטחון, נתניהו מכחיש. "אין לנו שום הסכם, לא הבטחתי שום דבר", הוא מבהיר. "אני אקבע מי יהיה שר הביטחון, אני לא הולך לדרג מועמדים ואני חושב שיש לנו שר ביטחון יוצא מן הכלל". ומה לגבי האפשרות של ישיבה משותפת עם הרצוג ולבני בממשלה אחת? "אני חושב שחשוב לקבוע קודם מי מוביל", הוא אומר. "אני רוצה ממשלה רחבה אבל אני לא רוצה רוטציה".

במהלך הריאיון נדרש נתניהו גם להאשמות החריפות של שר החוץ ליברמן נגד המשטרה, שמנהלת לטענתו חקירה פוליטית. "תמיד נתתי גיבוי למשטרת ישראל ולרשויות החוק", הוא אומר. "אני סומך עליהם בכל המקרים, אני חושב שהם עושים את העבודה שלהם בצורה אמיתית, ללא משוא פנים ולפי הבנתם".

במהלך כהונתו האחרונה ידעו יחסי ישראל-ארצות הברית מהמורות קשות במיוחד, אך נתניהו מתעקש כי היחסים בין שתי המדינות לא נפגמו. "התמיכה של הציבור האמריקני בישראל בשיא כל הזמנים והקונגרס תומך בנו תמיכה איתנה", אומר נתניהו. "זה לא אומר שאין חילוקי דעות ואוי לראש ממשלה בישראל שיתכופף בכל פעם שדברים שקשורים לעצם קיומנו ועתידנו הם במחלוקת".

על רקע הצטרפותה של הרשות הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, מתייחס נתניהו גם לנאום בר אילן שבו קרא לפתרון של שתי מדינות. "בתנאים שהם רוצים, כרגע, זה פשוט לא בא בחשבון", הוא אומר. "אני לא רוצה מדינה דו לאומית, אבל הפלסטינים בחרו ללכת לעימות. נו באמת, אז בואו נמסור להם את השטח, נעצום את העיניים. הרי עשינו את זה בעזה וראינו מה קרה – חמאס ניצח. אני לא רואה פינוי התנחלויות כדבר מעשי כרגע משום שאין פרטנר להסכם".

"אני לא מתכוון להעלות מסים", אומר נתניהו על ממשלה עתידית בראשותו. עם זאת, נראה כי אינו תומך לגמרי בהכרזתו של הממונה על ההגבלים העסקיים בנוגע למונופול הגז. "זאת סמכותו ואני מגבה אותה, אבל יש בעיה של בריחת משקיעים אפשרית", הוא אומר. "אני מעריך שימצאו פשרה שתבטיח יותר תחרות אבל תבטיח שיהיה גם על מה להתחרות ושהגז ייצא מהים".

לסיום מתייחס נתניהו לסירובו המסורתי להשתתף בעימות לפני הבחירות, ונראה כי אין בכוונתו לחרוג ממנהגו. "אשקול את הצעתכם אבל אני חושב שהציבור יודע לבחור והוא לא צריך מופע טלוויזיוני", הוא אומר. "אני אהיה כאן ככל שאזרחי ישראל ירצו שאהיה כאן".

ממטה העבודה והתנועה נמסר בתגובה לדברים כי "אחרי 12 שנים כראש ממשלה ושר אוצר, מה שנותר לנתניהו הוא להאשים את אולמרט בכישלון שלו בדיור. בקרוב הוא יאשים את גולדה מאיר במצב הביטחוני ואת בגין ביוקר המחיה. מנהיגות לא בונים בבכיינות ולא בבריחה אובססיבית מקבלת החלטות. הציבור לא ייתן לנתניהו הזדמנות נוספת. הרצוג ולבני יחליפו אותו ויצעידו את ישראל למציאות טובה בהרבה ויעשו זאת במנהיגות ולא בבכיינות".

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי